19 października 2012

POPŁOCH WŚRÓD DIEWCZĄT - 10+4 (1992)


Czekając ostatnio na występ szacownego Nomeansno, (denerwuje mnie ciągłe przypominanie, ile mają lat i jakie, to cudowne, że wciąż grają...a co mają jeździć na wózkach inwalidzkich lub spokojnie czekać na śmierć?) umilaliśmy sobie czas sączeniem bronxu obok ulubionego kontenera na śmieci i rozmowami dotyczące sensu życia, boleści istnienia, trudów emigracyjnego życia i oczywiście muzyki. Mój dobry kolega Marcin znający z autopsji klimaty szczecińskie, nadmienił mimochodem o wielkiej gwieździe tamtejszej sceny, o polskim The Jesus Lizard (wie co mówi na pytanie Jesus Lizard, czy Shellac jako ostatni koncert życia bez zastanowienia wystrzelił Dawid Yow i spółka), ekipie o mistrzowskiej nazwie POPŁOCH WŚRÓD DZIEWCZĄT. Ja jako łowca sensacji i plotek podjąłem wątek przekopałem jak mówią Francuzi Anternet i postanowiłem przekonać się na własne uszy jak brzmi najprawdopodobniej najbardziej niedoceniony zespół ze Szczecina.
Okazało się, że wcale nie było jakichś większych trudności ze znalezieniem nagrań PWDZ. Wielce pomocny okazał się kapitalny blog http://stilon-c60.blogspot.co.uk/ specjalizujący się w muzyce z tamtego okresu. Od razu dodam jakość nagrań, choć obiektywnie kiepska (wyjątkiem są pierwsze dwa kawałki i dwa ostatnie pochodzące ze studia Radia Szczecin) daje doskonały wgląd w wyjątkowość Popłochu...Co natychmiast zwraca uwagę, to niebanalna tekstowa i muzyczna elokwencja.Wiedzieli co chcieli grać i co chcieli przekazać.
Gorzkie opowiastki rodem z książek Bukowskiego, czy Palahniuka wypełnione psychodelicznymi gitarami, surowym basem i charakterystycznymi rozwiązaniami znanymi z Jezusa Jaszczurki i paru innych.
Prawdziwa perełka, choć chyba tylko dla smakoszy...
Dzięki Marcin!






DL link za http://stilon-c60.blogspot.co.uk/

2 komentarze:

  1. dobrze ciulali jak na tamte czasy, coś mi się w łepetynie kołacze,że później były jakieś powiązania personalne z Hey czy Kolaborantami

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze dobrze...wydaje mi sie ze musieli to byc bardzo kumaci kolesie. Wszystko możliwe pany wszystkie sie znają. Wielkie dzieki za interesujace komenty. Duzo dobrego. Destroy nazi scum!

    OdpowiedzUsuń